Asger Hattel - CEO of Signicat

Signicat wordt de eerste internationale aggregator die SPID aanbiedt en zo naadloze digitale identiteitsverificatie in heel Europa mogelijk maakt

SIGNICAT, 4 september 2023Signicat, de pan-Europese leider in Digitale Identiteit, heeft opnieuw een Europese mijlpaal bereikt door het Italiaanse e-ID systeem, SPID (Sistema Pubblico di Identità Digitale), te integreren in haar portfolio van elektronische identiteiten. Als eerste internationale aggregator die SPID aanbiedt, stelt Signicat bedrijven en overheidsinstanties in heel Europa in staat om naadloos te communiceren met SPID-gebruikers voor klantregistratie en authenticatiedoeleinden. Met al meer dan 35 miljoen Italianen die SPID gebruiken, neemt de adoptiesnelheid ervan snel toe in het land.

"We zijn er trots op het eerste en op dit moment enige bedrijf buiten Italië te zijn dat digitale identiteitsverificatie via SPID aanbiedt. Als Europese leider in digitale identiteitsdiensten streven we er altijd naar om een stap voor te blijven en de nieuwste technologische ontwikkelingen aan te bieden via de best mogelijke gebruikerservaring en het hoogste vereiste niveau van compliance", aldus Asger Hattel, CEO van Signicat.

De integratie van SPID, die voldoet aan eIDAS, in het portfolio van elektronische identiteiten van Signicat markeert een significante doorbraak, waardoor Europese bedrijven in alle sectoren SPID kunnen aanbieden in hun Italiaanse onboarding processen. Italiaanse burgers die in andere Europese landen wonen, kunnen SPID gebruiken voor diensten zoals het openen van bankrekeningen, het huren van auto's of het ondertekenen van hypotheken, mits de dienstverleners dit accepteren. Deze ontwikkeling overbrugt effectief de kloof tussen burgers en bedrijven in heel Europa en bevordert verhoogde niveaus van interactie en betrokkenheid.

De inzet van Signicat op het gebied van elektronische identificatie gaat verder dan de ondersteuning voor SPID. Momenteel faciliteert het bedrijf meer dan 30 elektronische ID's op haar platform voor digitale identiteit, waardoor elektronische interacties tussen bedrijven, overheidsinstanties en hun klanten worden vereenvoudigd. Deze alomvattende aanpak sluit aan bij het project voor het Europese Digitale Portemonnee van de Europese Commissie, dat tot doel heeft het continent dichter bij een uniform ecosysteem voor digitale identiteit te brengen. De actieve deelname van Signicat aan de grootschalige pilootprojecten voor de Europese Digitale Identiteitsportefeuille van de EU toont verder haar toewijding aan het bevorderen van innovatie en vooruitgang op dit gebied.

Terwijl het digitale landschap blijft evolueren, blijft Signicat vooroplopen in het hervormen van elektronische identificatie in heel Europa. Door SPID in haar portfolio te integreren, maakt Signicat naadloze verificatie van digitale identiteit mogelijk, wat bedrijven en overheidsinstanties voortstuwt naar een toekomst van verbeterde efficiëntie en gebruikerservaring.

Over Signicat
Signicat is een baanbrekend, pan-Europees digitaal identiteitsbedrijf met een ongeëvenaarde staat van dienst in 's werelds meest geavanceerde digitale identiteitsmarkten. Het Digitaal Identiteitsplatform van Signicat omvat het meest uitgebreide scala aan identiteitsbewijs- en authenticatiesystemen ter wereld, allemaal toegankelijk via één integratiepunt. Het platform ondersteunt de volledige identiteitsreis, van herkenning en onboarding tot inloggen en toestemming, tot het maken van zakelijke overeenkomsten die de tand des tijds doorstaan. Signicat is opgericht in 2006 en in 2019 overgenomen door de toonaangevende Europese private-equity-investeerder Nordic Capital. Het hoofdkantoor is gevestigd in Trondheim, Noorwegen.

Voor meer informatie over Signicat, bezoek alstublieft www.signicat.com

Press contact Communications Manager PR & Communication +34 648839894

Beddingen 16