Press release -

SteelSeries bringer den mest prestisjefylte hodetelefonserien til Xbox One med Arctis 9x

STEELSERIES BRINGER DEN MEST PRESTISJEFYLTE HODETELEFONSERIEN TIL XBOX ONE MED ARCTIS 9X

Gamere kan nå nyte lydopplevelser helt sømløst via Xbox Wireless med det første medlemmet av den prisbelønte Arctis-familien designet spesielt for Xbox

CHICAGO – April 23, 2019SteelSeries, den globale lederen innen gamingutstyr og utviklerne av den mestvinnende hodetelefonserien i verden, annonserer i dag lanseringen av Arctis 9X til Xbox One. Dette er det første medlemmet av Arctis-familien innen gaming-hodetelefoner designet spesielt for Xbox One. 9X innehar Xbox Wireless-tilkoblingsmuligheter for en klar og smidig tilkobling, i tillegg til samtidig fungerende Bluetooth-lydmuligheter, noe som gjør disse førsteklasses hodetelefonene til et fantastisk valg for Xbox-gamere.

«Arctis-serien er det raskest voksende hodetelefonmerket i verden», uttalte administrerende direktør i SteelSeries, Ehtisham Rabbani. «Vi vet at Xbox-gamere har etterspurt en Arctis til Xbox i lang tid nå, så vi er henrykte over å endelig kunne introdusere det nyeste tillegget til Arctis-serien vår, spesielt designet for dem.»

Arctis 9X kobler seg direkte til Xbox One, akkurat som en trådløs kontroller. Det problemfrie oppsettet lar deg komme i gang med spillingen i løpet av sekunder uten å streve med kabler eller dongler. Hodetelefonene er fullstendig integrert med Xbox, og gamere kan balansere spill- og chat-volumer på farten med ChatMix-kontrollen på hodetelefonene, og kan til og med se hodetelefonenes batterinivå på Xbox-dashbordet.

«Vi samarbeidet direkte med Microsoft for å utvikle en splitter ny Xbox Wireless-løsning fra grunnen av», sa Brian Fallon, Administrerende leder innen lydprodukter hos SteelSeries. «Som et resultat har vi utviklet en tilkoblingsmulighet med Xbox Wireless som er klarere og av høyere kvalitet enn det som har vært observert på Xbox-hodetelefoner hittil.»

I tillegg til Xbox-tilkoblingsmulighetene, er Arctis 9X utstyrt med dobbel trådløs teknologi, som lar gamere dra nytte av en Bluetooth-aktivert enhet samtidig som de spiller. Bluetooth kan brukes til å svare på samtaler, lytte til musikk, eller ha VoIP-chat mens man mikser inn spillyd fra Xbox-konsollen. Hodetelefonene kan også tas med på farten med uavhengige trådløse Bluetooth-lydmuligheter, selv når du er langt unna hjemmet og Xboxen.

Den uttrekkbare ClearCast-mikrofonen gir deg stemmeklarhet og avgjørende bakgrunnsstøyreduksjon i studiokvalitet. Konkurrerende gamere kan stole på å ha klar, støyfri kommunikasjon med den bidireksjonale ClearCast-mikrofonen.

Hodetelefonen benytter seg av det prisbelønte Arctis-lydbildet for å understreke selv de mest diskré og kritiske lydene i spillene. Den uovertrufne klarheten til Arctis Signature Sound gir deg en klar lydfordel over markedskonkurrentene. Xbox sin egne Windows Sonic Spatial Audio lar gamere fordype seg i spillene sine mens hver rikosjettering, vaklende zombie eller motorbrøl lar seg bli hørt.

Gamere trenger ikke å bekymre seg over å måtte lade Arctis 9X hele tiden. Ved bruk av den nyeste strømeffektivitetsteknologien er hodetelefonene optimaliserte til å gi deg opp til 20 timers batterilevetid – det er dobbelt så lenge som noen annen Xbox-hodetelefon.

I tillegg til alle prisene som Arctic-serien allerede har vunnet, ble Arctis 9X tildelt både iF Gold Design Award 2019 og Red Dot Design Award grunnet høy designkvalitet og markedsledende innovasjon.

Arctis 9X er tilgjengelig nå til €199.99 hos SteelSeries.com.

For mer informasjon om Arctis 9X og SteelSeries sine andre Arctis-hodetelefoner, besøk www.SteelSeries.com.

For bilder i høy oppløsning, trykk her

• Computers, computer technology, software

• steelseries
  • gaming
  • hardware
  • console

SteelSeries is a leader in gaming peripherals focused on quality, innovation and functionality, and the fastest growing major PC gaming headset brand in the US. Founded in 2001, SteelSeries aims at improving performance through first-to-market innovations and technologies that helps gamers play harder, train longer, and rise to the challenge. SteelSeries supports the growth of competitive gaming tournaments and eSports with the goal of connecting gamers to each other and fostering a sense of community and purpose. SteelSeries’ team of professional and gaming enthusiasts help design and craft every single accessory and are the driving force behind the company.

To learn more about SteelSeries’ products and esports partnerships, visit steelseries.com or follow us on social media for the latest updates at facebook.com/steelseries and be a part of the conversation on Twitter @SteelSeries