Norsk video-mygg gjør det enklere for amerikanske kjemper å møtes

Jobber du i en organisasjon som bruker samhandling er det stor sansynlighet for at du har mottatt en slik møteinnkalling. En slik invitasjon kan være en utfordring å tolke spesielt når du i siste liten har funnet riktig møterom, eller lurer på hvilken klient du skal bruke og hvem ringer hvem!?

Microsoft dominerer desk-toppen med Skype for Business, S4B, og Cisco dominerer møterommene med videokonferanse (tidligere TANDBERG). Og når en bruker ønsker å sette opp et virituelt møte i en ofte ukjent miks av disse har hun en utfordring.

Videre er interoperabilitet mellom de forskjellige leverandørene en utfordring. De fleste organisasjoner bruker idag MS Outlook også når man skal booke møter. Da går det fint å booke Skype brukere, men hva gjør du når du skal ha med et videomøterom!?

Synergy SKY har sett denne utfordringen både hos norske og internasjonale kunder; adopsjon av video går ikke så raskt som ønsket fordi det kan oppleves som vanskelig for brukeren å bruke videokonferanse. Derfor har vi laget en SW som gjør det mulig å delta i møte fra alle møterom og klienter med «ett-klikk-til-møte» direkte fra Outlook uten noe bruker-installasjon. Løsningen er ute i første versjon hos noen få kunder og hos de store levrandørene og forhandlerene på prøve. Tilbakemeldinger er svært gode.

Om videokonferanse i fra Norge

Norge har internasjonalt blitt døpt «video-valley» pga sin store innflytelse og innovasjon innen videokonferanse. Med opprinnelse i fra TANDBERG som ble kjøpt av Cisco i 2010 har det kommet en rekke selskaper som har fått internasjonal oppmerksomhet som; acano, Pexip, VideoNor, SeeVia, Videxio, Huddly og Synergy SKY

• Data, Telecom, IT

About Synergy SKY

Synergy SKY består av personer fra TANDBERG / Cisco og har alle lang fartstid i videokonferansebransjen. Nå ser vi et stort globalt potensial for denne løsningen.

Vi har vært i markedet siden 2008 med løsninger for service providere - men har i 2017 introdusert produkter for bedrifter. Hovedkontor i Oslo. 12 ansatte

Vemun Waksvik

Press contact Marketing Director Marketing, Sales, Channels 98289896