42 Gamle Ole stjålet

Folk med en næse, der ikke er for fin til en Gamle Ole, kan i disse dage holde næseborene vidt åbne. Tistrup Mejeri efterlyser nemlig 42 stk. Gamle Ole, som er stjålet fra mejeriets lager i Vodder. Ostene vejer til sammen 350 kg. De forsvandt, natten før de som de sidste skulle have forladt Vodder Ostelager. Næste dag skulle de have været flyttet til Snejbjerg, men så langt nåede de altså ikke.

Mejerichef på Tistrup Mejeri Erik Møller Madsen har meldt tyveriet til politiet, som dog endnu ikke har kunnet hjælpe. Derfor henvender han sig nu til Nyt i noter.

”Det samme skete sidste år, da fik vi stjålet 41 stk., så det må næsten være samme person, der lige netop har plads til den mængde ost i sin bil. Vi vil gerne bede folk, der kommer på sommermarkederne rundt omkring i landet, om at holde øje med salg af Gamle Ole. De 42 oste er ikke pakket i folie endnu, så der er ikke noget navn på, men det skulle være muligt at gå efter duften,” siger Erik Møller Madsen.