​Arla-direktør Jais Valeur bliver ny topchef i Danish Crown

Jais Valeur, Executive Vice President med koncerndirektør-ansvar for Arlas globale produktion og produktkategorier, har valgt at sige ja til jobbet som adm. direktør i slagterikoncernen Danish Crown.

Jais har været i Arla i næsten 30 år med undtagelse af seks år uden for koncernen. Siden år 2000 har han varetaget direktørstillinger i datterselskaberne Arla Foods Ingredients og Mengniu Arla og har siden 2007 været i sin nuværende stilling som koncerndirektør og en del af Arlas koncernledelse.

"Jais har drevet og gennemført store forandringer i Arlas globale produktkategorier og produktionskæde. Som en leder har han bragt Arlas innovation og produktudvikling store skridt fremad, og han har samtidigt været i stand til at udvikle en strømlinet produktions-organisation. Jeg er ked af at miste ham som kollega i koncernledelsen og som en leder, der udviser det globale udsyn, som vi værdsætter i vores ledelse. På samme tid er jeg stolt på Jais' vegne over, at han er blevet tilbudt denne nye rolle, og jeg ønsker ham alt godt i sit nye job," siger adm. direktør i Arla, Peder Tuborgh.

For Jais Valeur krævede tilbuddet fra Danish Crown ikke lang betænkningstid.

"Mine år i Arla har været fantastiske, og jeg har været heldig at være en del af denne spændende virksomhed og i spidsen for et hold af inspirerende ledere. Men muligheden for at komme til Danish Crown og være med til at udvikle selskabet fremadrettet kunne jeg ganske enkelt ikke sige nej til, og jeg tror på, at jeg kan gøre en forskel," siger Jais Valeur.

Jais stopper i Arla i midten af november i år. En proces er nu igangsat for at finde hans afløser.

_______________________________________________________________________________

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 12.700 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Holland og Luxemburg. Arla Foods er en af de stærkeste aktører i den internationale mejeriverden, med et bredt sortiment af mejeriprodukter af højeste kvalitet. Velkendte mærker som Lurpak® og Castello® hører til Arla familien. Arla Foods er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.