Arla Foods går bag gryderne

Arla Foods er for andet år i træk blandt hovedsponsorerne af kokkeprisen Årets Ret.

Madanmeldere på landets madmedier har i årets løb indstillet en række smagfulde, danske forretter, hovedretter og desserter til prisen Årets Ret.
I alt 17 retter er nomineret til finalen, der blev afviklet onsdag på Meyers Madhus i København.
Her skulle nogle af de bedste hjemlige kokke tilberede retterne, der derefter blev bedømt på smag, idé og udseende af et dommerpanel bestående af blandt andet madskribenter, kokke og gastronomer.

Prisen Årets Ret, der er indstiftet for tre år siden, afvikles blandt andet i samarbejde med Det Danske Gastronomiske Akademi, Meyers Madhus og med støtte fra sponsorer fra fødevarebranchen.

»Årets Ret er en vigtig begivenhed på den danske madscene, og vi deler både interessen for fødevarekvalitet og det gode måltid med finalisterne i dysten. I Sverige har vi støttet kokkekonkurrencen »Årets Kok« i tyve år, og i de senere år har vi også påbegyndt en dialog og et samarbejde med flere af de toneangivende kokke og gastronomer i Danmark«, siger kategorichef i Arla Foodservice Henrik Diekema.

Prisen for Årets Ret blev uddelt af fødevareminister Mariann Fischer Boel.