Arla Foods Ingredients åbner pilotanlæg i Argentina

Arla Foods Ingredients tager nu et nyt pilotanlæg i brug i Argentina for bedre at kunne servicere kunder i Latinamerika med fokus på syrnede produkter, iscreme og oste.

Fælles for alle produkter er, at der indgår funktionelle mælkeproteiner fra Arla Foods Ingredients’ nye fabrik, der ligger ca. 600 km. nordvest for hovedstaden Buenos Aires.

”Formålet med pilotanlægget er at kunne præsentere nye produkter for kunderne, fremstille demonstrationsprøver og vise kunderne, hvad de kan opnå ved hjælp af vores teknologi. Vi sælger jo ikke bare vores ingredienser i form af funktionelle mælkeproteiner men også know-how, og ofte fungerer vi som kundernes udviklingsafdeling”, siger regional salgschef i Arla Foods Ingredients Peter Schwensen.

Pilotanlægget ligger i de bygninger, hvor Arla Foods Ingredients har sit hovedkvarter i Buenos Aires. For øjeblikket finjusteres anlæggets udstyr, så det stemmer overens med Arla Foods Ingredients’ centrale og identiske pilotanlæg i Nr. Vium.

Tre teknikere skal stå for udviklingsarbejdet og test af de forskellige produkter. Det er dog ikke kun Arla Foods' egne medarbejdere, der skal anvende pilotanlægget. Også kunderne får mulighed for at anvende anlægget til at foretage test og udvikle nye produkter.

”Ofte er det svært for kunder at udføre forsøg på deres egne fabrikker, hvor den daglige produktion ikke levner plads til testproduktion. Nu kan kunderne komme til os i stedet for. Den form for service er man ikke vant til i den sydamerikanske industri, og det giver os en stor fordel. Derfor mærker vi en stor interesse fra vores kunder, som gerne vil bruge denne mulighed for at samarbejde med os”, siger Peter Schwensen.

Pilotanlægget tages i brug i denne måned.