Arla Foods tilbagekalder Yoggi Vanilje Top 170g

Arla Foods tilbagekalder Yoggi Vanilje Top 170g

Arla Foods tilbagekalder yoghurten Yoggi Vanilje Top 170g. produceret på Brabrand Mejeri (M191) med en mindst holdbarhedsdato til 25. september 2017.

Tilbagekaldelsen sker fordi produktet ikke lever op til Arlas kvalitetskrav. Analyser af produktet har vist, at der er en risiko for utilsigtet gærvækst i et parti Yoggi Vanilje Top 170g.

Der er ingen sundhedsrisiko forbundet med at spise Yoggi Vanilje Top 170g. Men for at undgå at skabe unødig bekymring hos forbrugerne, vælger Arla Foods at tilbagekalde de berørte produkter. Arla Foods har samtidig meldt tilbagekaldelsen til Fødevarestyrelsen.

Produktet er solgt i supermarkedskæder over hele landet. Der er tale om i alt 14.658 bægere.

Forbrugere der har købt dette produkt, kan få deres pengene refunderet ved enten at fremvise produktet eller en kvittering i den butik, hvor produktet er købt.

Arla Foods beklager hændelsen og det besvær, som følger med.

Forbrugerkontakt:
Arla Forum på arlaforum@arlafoods.com eller telefon 7015 0500 (man-fredag 9-14)

_______________________________________________________________________________

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 11.200 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Holland og Luxemburg. Arla Foods er en af de stærkeste aktører i den internationale mejeriverden, med et bredt sortiment af mejeriprodukter af højeste kvalitet. Velkendte mærker som Arla®, Lurpak® og Castello® hører til Arla familien. Arla Foods er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.