Arla går på norsk tv

Midt i den hektiske optakt til lørdagens afgørende EM-kvalifikationskamp i fodbold mellem Danmark og Norge satser Arla Foods for første gang på reklamer i norsk tv.

De norske tv-seere kan i disse dage følge Arla Foods’ reklamekampagne for Arla Apetina fetaost, der vises med det nye røde Arla brand. Desuden kan de se brandet på de danske fodboldlandsholdsspillere i medierne op til fodboldslaget i Parken.
Det er især landskampen på ord mellem den norske landstræner Nils Johan Semb og den danske landstræner Morten Olsen, der har givet plads til mange reportager og artikler med det danske fodboldlandshold i de norske medier.

Kan man ikke frygte, at forbrugerne opfatter Arla brandet negativt, når de hele tiden ser det på Morten Olsens trøje?

”Nej, det er jeg overbevist om, at de ikke gør. Selvom de to landes medier har pisket en stemning op, opfatter jeg det sådan, at den gensidige drillen – når det kommer til stykket – sker i al venskabelighed”, siger datterselskabsdirektør Anders Jeppesen Jensen fra kontoret i Oslo.

Han har heller ikke et ondt ord at sige om nordmændene.

”Nej, overhovedet ikke. Snarere tværtimod. Nordmændene er generelt positive over for Danmark, og deres modtagelse af danskere her i Norge er helt fantastisk”, siger Anders Jeppesen Jensen, der i november flyttede til Norge for at tiltræde som datterselskabsdirektør.

Prisen er grunden til, at Arla Foods i Norge først nu benytter sig af tv-reklamer.

”Tv er et forholdsvist dyrt medie, men vi har nu en mærkestrategi, som gør det fornuftigt at bruge tv. Arla brandet er nu på næsten alle vore emballager, og kampagnen for Arla Apetina skal derfor gerne smitte af på vores andre produkter, så vi dermed udnytter vores markedsføringskroner bedst muligt”, siger han.

Morten Olsen har været en del i de norske medier i de seneste dage.