Arla Talentprisen uddelt i Fodboldens Hus

Mandag eftermiddag modtog tre unge landsholdsspillere den traditionsrige Arla Talentpris, som i år blev uddelt for tyvende gang.

Hvert år hædrer Arla sammen med repræsentanter fra Dansk Boldspil Union (DBU) og Danske Sportsjournalister tre unge, lovende fodboldspillere på hhv. U/17-, U/19- og U/21 landsholdene med den såkaldte Arla Talentpris. I år gik de tre priser til Mads Albæk (U/17), Mike Jensen (U/19) og Niki Zimling (U/21), som hver fik overrakt prisen samt en chek på 30.000 kr. på et pressemøde hos DBU i Fodboldens Hus i København.
De tre vindere af årets Arla Talentpris. Fra venstre: Mike Jensen (U/19), Mads Albæk (U/17) og Niki Zimling (U/21).

Arla Talentprisen er en af dansk fodbolds mest traditionsrige priser og har til formål at øge og stimulere interessen for dansk fodbold gennem påskønnelse af de unge spillere, der har talent til at udvikle sig til kommende A-landsholdsspillere. Og det har mange af prismodtagerne vist sig at have. Statistikken viser nemlig, at 26 af de i alt 58 spillere, der hidtil har modtaget en Arla Talentpris, har opnået debut på ”det rigtige fodboldlandshold”. Klik her for at se listen over samtlige modtagere siden 1987.

Klik her for at se landstrænernes begrundelse for valget af Mads Albæk, Mike Jensen og Niki Zimling.