Arla tilbagekalder Yoggi pære/banan og Harmonie jordbær

Arla tilbagekalder Yoggi pære/banan og Harmonie jordbær

Arla Foods tilbagekalder 1 ltr. Yoggi pære/banan yoghurt med mindst holdbarhedsdato 26. juli 2017 og 1 ltr. økologisk Harmonie jordbær yoghurt med mindst holdbarhedsdato 23. juli 2017. Begge yoghurter er produceret på Brabrand Mejeri (M191)

Tilbagekaldelsen sker på grund af fejl i levering fra en ekstern frugtleverandør der gør, at produkterne ikke lever op til Arlas kvalitetskrav, da der er fundet utilsigtet gærvækst i en begrænset mængde kartoner af Yoggi pære/banan yoghurt og 1 ltr. økologisk Harmonie jordbær yoghurt. Arla har valgt at tilbagekalde begge partier, for at undgå at skabe unødig bekymring hos forbrugerne.

Der er ingen sundhedsrisiko forbundet med Yoggi pære/banan yoghurt og 1 ltr. økologisk Harmonie jordbær yoghurt. Men de berørte kartoner kan ”puste sig op” og lugte dårligt, og derfor tilbagekalder Arla produkterne, og har samtidig meldt tilbagekaldelsen til Fødevarestyrelsen.

Produkterne er solgt i dagligvarebutikker over hele landet.

Forbrugere der har købt dette produkt, kan få deres pengene refunderet ved enten at fremvise produktet eller en kvittering i den butik, hvor produktet er købt.

Arla Foods beklager hændelsen og det besvær som følger med.

Forbrugerkontakt:
Arla Forum på arlaforum@arlafoods.com eller telefon 7015 0500 (mandag-fredag 9-14)

Pressekontakt:
Åse Andersson, Senior Press Officer. Telefon 91 310 310

_______________________________________________________________________________

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 12.000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Holland og Luxemburg. Arla Foods er en af de stærkeste aktører i den internationale mejeriverden, med et bredt sortiment af mejeriprodukter af højeste kvalitet. Velkendte mærker som Arla®, Lurpak® og Castello® hører til Arla familien. Arla Foods er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.