Boldøjet er rettet mod EM

Efter VM-slutrunden i Japan/Sydkorea er det danske landshold nu på udkig efter en plads ved EM-slutrunden i Portugal i 2004.

Danmark spiller på lørdag sin første kamp i EM-kvalifikationsturneringen mod Norge i Oslo. Som hovedsponsor for det danske fodboldlandshold benytter Arla Foods lejligheden til at invitere kunder og forretningsforbindelser med til kampen.

”Vi bruger fodboldsponsoratet aktivt over for vores kunder, men går ikke bredere ud til forbrugerne. Heroppe kender forbrugerne især vores mærker Høng, Buko og Apetina, mens Arla navnet er mindre kendt”, siger datterselskabsdirektør i Arla Foods Norge Lars Poulsen.

Arla Foods afsætter feta, skimmelost, fløde- og smøreost samt gul ost til det norske marked. Især dansk feta er blevet et hit blandt nordmændene. Over 90 pct. af den feta, der sælges på markedet, er importeret fra Danmark, og Arla Foods har i det sidste år mere end fordoblet salget af feta til nabolandet i nord. Arla Foods omsætter årligt for omkring 100 mio. kr. i Norge.

Kampen mod Norge spilles på Ullevaal Stadion, og det stadion vækker søde minder hos danske fodboldfans. Det var her, at Danmark i 1985 med den nuværende landstræner Morten Olsen på holdet vandt 5-1 over Norge i kvalifikationsturneringen til VM i Mexico i 1986.

Danmarks VM-topscorer Jon Dahl Tomasson og angrebsmakkeren Peter Madsen skal finde vej til de norske netmasker. Foto: Per Kjærbye.

Besøg også www.arla.dk/fodbold