Britiske konkurrencemyndigheder på besøg hos Arla Foods i Leeds

De engelske konkurrencemyndigheder har for nylig iværksat en undersøgelse af markedsaktiviteterne og prisdannelsen i mejeriindustrien primært i Nordengland. Undersøgelsen er i den indledende fase og myndighederne antager som udgangspunkt at der ikke har fundet nogen lovovertrædelser sted.

Arla Foods plc i Leeds har i den forbindelse haft uanmeldt besøg af myndighederne og udleveret forskelligt materiale, der har haft myndighedernes interesse.

Koncerndirektør Kim Nielsen, Arla Foods, siger, at virksomheden ønsker at få undersøgt sagen til bunds.

”Vi har ikke noget at skjule og vi vil medvirke til at få sagen klarlagt i det omfang myndighederne måtte ønske det”, siger han.

Undersøgelsen varetages af den instans inden for de britiske konkurrencemyndigheder, der hedder Office of Fair Trading. Den igangværende konkurrencebehandling af anmodningen om fusion imellem Arla Foods plc og Express Dairies plc behandles separat og varetages af Competition Commission, der forventer at have sin indstilling til den britiske konkurrenceminister klar i slutningen af september i år.