Buko lancerer økologiske flødeoste

Buko lancerer økologiske flødeoste

Økologiske produkter er for alvor kommet ind i de danske hjem. Hele otte ud af ti danskere køber økologi, viser en ny befolkningsundersøgelse fra Buko. Smøreost er dog den mejerikategori, hvor flest danskerne savner økologisk udvalg. Det gør Buko nu noget ved og lancerer to økologiske flødeoste i danskernes smagsfavoritter: Naturel og pikant.

Næsten hver anden indkøbskurv indeholder økologiske produkter ofte eller hver gang, turen går til supermarkedet. Det viser en ny befolkningsundersøgelse foretaget af Epinion på vegne af Buko. Og nu er der godt nyt til økologiglade danskere. Buko lancerer nemlig to økologiske flødeoste i Danmarks mest populære smagsvarianter: Naturel og Pikant.

Og der er grobund for at lancere de økologiske flødeoste. Undersøgelsen peger nemlig på, at smøreost er den mejerikategori, hvor flest danskere savner et økologisk udvalg. Det gælder især børnefamilierne, hvor hver syvende efterspørger økologiske varianter af smøreost. Og netop pikant og naturel ligger højt på ønskelisten.

”Vi har glædet os til at løfte sløret for de økologiske flødeoste. Vi kan se i undersøgelsen, at der er et ønske om et større udvalg af økologiske smøreoste. Og vi lytter til forbrugerne, for det er vores fornemmeste opgave at sørge for, at udvalget af mejeriprodukter matcher forbruges behov. Derfor lancerer vi nu to økologiske flødeoste. I første omgang har vi valgt at starte med pikant og naturel, da det er to af vores mest populære flødeoste, ” fortæller Camilla Blicher Simonsen, Kategoridirektør for ost hos Arla Danmark.

Økologi fremhæver den rene smag

Otte ud af ti danskere, der spiser smøreost, spiser den på brød, knækbrød og kiks. Og med de nye økologiske flødeoste kommer der endnu mere smag på brødet.

”De økologiske flødeoste har den samme velkendte smag, som de klassiske varianter. Samtidig fremhæver den økologiske mælk og de økologiske krydderurter den rene smag af flødeost. Dermed giver de nye økologiske flødeoste endnu mere smag på brødet,” lyder det fra Camilla Blicher Simonsen.

De økologiske flødeoste lanceres i første omgang i to varianter: Buko Pikant Økologisk og Buko Naturel Økologisk. Flødeostene kan fås i detailhandlen over hele landet fra uge 6 til en vejledende udsalgspris på 20,95 kr.

Fakta om Buko økologisk flødeost

• Buko økologiske flødeoste kommer i to varianter: Pikant og Naturel. Pikant er med smag af løg og krydderurter, mens naturel er en klassisk cremet flødeost.
  • De økologiske flødeoste er lavet på økologisk mælk og økologiske krydderurter og råvarer, som fremhæver den rene smag af flødeost.
  • Flødeostene indeholder kun naturlige ingredienser og er uden konserveringsmidler.

Fakta om Bukos befolkningsundersøgelse

Befolkningsundersøgelsen er baseret på 1.176 webinterviews indsamlet via Epinions Danmarkspanel i perioden 15. januar til 22. januar 2016. Undersøgelsen er vejet i forhold til uddannelse, alder, køn og region og er derfor repræsentativ i forhold til den danske befolkning imellem 18 og 65 år.

Nøgletal fra undersøgelsen

• 46 pct. af danskerne har hver gang eller ofte økologiske produkter i indkøbskurven, når de køber ind.
  • 14 pct. af danskerne har økologiske produkter i indkøbskurven hver gang, de køber ind. For børnefamilierne gælder det 23 pct.
  • 28 pct. af de danskere, der køber økologiske produkter, siger, at det er vigtigere at købe økologiske madvarer i dag, end det var for 3 år siden.
  • Smøreost er den mejerikategori, hvor flest danskere savner økologisk udvalg. Det gælder for 13 pct. af børnefamilierne og 8 pct. af hele befolkningen.

_______________________________________________________________________________

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 12.700 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Holland og Luxemburg. Arla Foods er en af de stærkeste aktører i den internationale mejeriverden, med et bredt sortiment af mejeriprodukter af højeste kvalitet. Velkendte mærker som Lurpak® og Castello® hører til Arla familien. Arla Foods er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.