Chauffører genoptager arbejdet på Ishøj Friskvareterminal

På et møde blandt de strejkende chauffører på Arla Foods’ friskvareterminal i Ishøj blev det fredag eftermiddag besluttet at genoptage arbejdet. Dermed kører der igen lastbiler til og fra terminalen.

Det betyder, at en del af butikkerne i Storkøbenhavn bliver forsynet med såkaldte transitvarer som pålæg og grøntsager. Derimod har Ishøj Friskvareterminal dagen igennem ikke kunnet modtage mejeriprodukter på grund af strejken, og terminalen kan derfor ikke levere mejeriprodukter til det storkøbenhavnske område. Hvis yderligere strejker kan undgås, forventer Slagelse Mejericenter og Ishøj Friskvareterminal, at alle butikker på Sjælland og Lolland/Falster vil være velforsynet med mælk og andre mejeriprodukter lørdag.
Der er aftalt nyt møde mellem Mejeribrugets Arbejdsgiverforening og de involverede fagforbund den 10. november.