Cheasy og FDB samarbejder om fedtfattige foredrag

Der er kun ganske få pladser tilbage til fem foredrag om fedtfattig mad, som Cheasy afholder i februar i samarbejde med SuperBrugsen. Foredragene foregår på Arla Foods’ tre besøgsmejerier i Slagelse, Brabrand og Taulov og er forbeholdt FDB’s medlemmer. Arrangementerne, der hver kan tage 50 deltagere, indeholder både en rundvisning ved besøgsværten på det enkelte mejeri og foredraget ”Fedtfattig mad i hverdagen” ved klinisk diætist Lotte Holm.

Det er første gang, at Arla Foods’ besøgsmejerier samarbejder med en detailkæde om et arrangement rettet mod forbrugerne. Anledningen er SuperBrugsens 10 års jubilæum.

”Tidspunktet passer godt for Cheasy, fordi vi i forvejen kører kampagne nu, og interessen for fedtfattige produkter er stor i øjeblikket”, siger produktchef Susanne Østergaard, Arla Foods Division Danmark.

Jubilæumsomtalen har også givet helt konkrete salgsresultater. I den uge, hvor foredragene blev omtalt i SuperBrugsens reklameavis, var salget af Cheasy pakkeosten langt større end normalt.

I forbindelse med jubilæumskampagnen udgiver Cheasy også en lille folder med en opskrift og en konkurrence, hvor hovedpræmien er en rejse til Club La Santa.