Dansk succes skaber svenske arbejdspladser

De danske forbrugere har taget så godt imod to nye mælkedrikke, som i januar blev lanceret under mærket Matilde Café, at det nu kan mærkes i Sverige. Arla Foods’ datterselskab Semper i Laholm, der fremstiller Matilde Café, har ansat ti medarbejdere primært på grund af de danske mælkedrikke, og tilsyneladende fortsætter udviklingen. Matilde Café er efter få måneder allerede mængdemæssigt oppe på siden af det svenske modstykke Pucko, som også fremstilles på Semper.

Næste år forventes man at fordoble produktionen af Matilde Café, og det vil ifølge driftschef Jörgen Nilsson kunne skabe yderligere arbejdspladser. Matilde Café har fem procent af markedet for mælkedrikke i Danmark, og chokoladevarianten er det næststørste cacaomælksprodukt i Danmark efter Matilde Cacaomælk. Matilde Café mælk & mokka ligger nummer otte.