En succes fylder et år

Minimælken kan på lørdag 16. februar fejre sin 1-års fødselsdag, og der er god grund til at kippe med flaget. Et år efter lanceringen af Harmonie økologisk Minimælk 0,5% er hver tredje økologiske mælk, der sælges en minimælk. Af det konventionelle salg er minimælken hver ottende, og salget er stigende. ”Salget af minimælk har ikke toppet endnu”, siger produktchef Karsten Jeppesen, Division Danmark.

Minimælk fik flere til at drikke mælk
En undersøgelse foretaget i august sidste år viste, at minimælken har fået 37.000 danskere, som efter eget udsagn ikke tidligere drak mælk, til at gøre det nu. Minimælken blev først lanceret i en økologisk udgave og har betydet, at salget af økologisk mælk er steget fra 24 pct. til 28 pct. af det samlede mælkesalg.

Minimælk en helt ny mælketype
Minimælk også som skolemælk
Minimælk har fået flere til at drikke mælk Minimælk udfordrer det traditionelle sortiment

Minimælk blev sendt på markedet i en økologisk udgave først. På baggrund af den store efterspørgsel blev minimælk også lanceret i en ikke-økologisk udgave sidste efterår.