Endnu en Danmarksmester

Danmarksmesteren i smør, Holstebro Mejeri, kan nu smykke sig med endnu et Danmarksmesterskab.

Det har nemlig vist sig, at Holstebro Mejeri, der på Landsmejeriudstillingen i sidste uge vandt smør-kategorien, også kom i top inden for kategorien blandingsprodukter med en 500 g Lurpak Spreadable. Brabrand Mejeri, der blev kåret som Danmarksmester i kategorien blandingsprodukter med en Gaio yoghurt, må nu dele titlen med Holstebro.

Sekretær for Landsmejeriudstillingen Sven Ålborg forklarer:
”Det har vist sig ved en beregningskontrol, at der var fejl i resultatlisten på grund af en indtastningsfejl. Udstillingsudvalget har derfor besluttet at kåre to Danmarksmestre i blandingsprodukter i år”.

Landsmejeriudstillingen arrangeres af Foreningen af Danske Osteproducenter i samarbejde med Foreningen af mejeriledere og funktionærer samt Foreningen Danmarks Privatmejerier.

Holstebro Mejeri blev på Landsmejeri-
udstillingen dobbelt Danmarksmester med Lurpak og Lurpak Spreadable, og der var platter og blomster til smørmester Poul Knudsen, mejeridirektør Søren Jensen og driftsleder René Fredgård.
Foto: Mælkeritidende

Bjarke Munk Kamstrup