Express øger indtjening med 9,1 pct.

Øget fokus på at skære i omkostningerne har medført en bedre indtjening i Express Dairies.

Selskabet kunne således mandag offentliggøre et resultat før goodwill, afskrivninger og ekstraordinære poster på £37.3 millioner for året frem til 31. marts.
Det er en fremgang på 9,1 pct. i forhold til de £34.2 millioner i samme periode året før.

”Selskabet har nået en række omkostningsbesparelser og samtidig nedbragt gælden med £65.5 millioner til £103.3 millioner. Det har givet et bedre resultat, og selskabet kan udbetale en dividende på 1.0 pence pr. aktie for hele året”, siger formand Sir David Naish, Express Dairies. Regnskabet skal godkendes på selskabets årlige generalforsamling.
Han understreger samtidig, at den foreslåede fusion mellem Express Dairies og Arla Foods plc er en logisk videreførelse af selskabets strategi.
”Fusionen vil være med til at skabe et bredere funderet engelsk mejeriselskab med stærke mærker, den rette ledelse og den fornødne finansielle styrke til at skabe værdier i årene fremover”, siger Sir David Naish.