Fuldt hus på Taulov Mejeri

Uden at have gjort ret meget reklame for sin eksistens kan besøgscenteret på Taulov Mejeri stort set melde udsolgt i oktober og november. Besøgscenteret åbnede i mandags med et besøg af Københavns Kommunes Ungdomsskole, og herefter går det løs med foreløbig 82 besøg med i alt 2267 gæster til og med uge 50; f.eks. er der i uge 46 reserveret 11 besøg med tilsammen 365 gæster. Dermed er de fleste uger i oktober og november stort set fyldt op, og der er reserveret besøg helt frem til august næste år.

Den store interesse har imponeret besøgschef Sanne Vinther:

“Jeg vidste godt, at det nye besøgsmejeri ville vække stor interesse, men jeg er alligevel overrasket over, at der på så kort tid er fuldt hus”, siger hun.

Voksengrupper, især med tilknytning til landbruget, udgør en stor del af besøgene, men også skoler og uddannelsesinstitutioner fylder godt op i kalenderen. Derimod er der endnu ikke så mange udenlandske grupper, der har fundet vej til Taulov.

Bjarke Munk Kamstrup

Pressekontakt Pressechef +45 2452 6956