Hellevad Mejeri lukker

Hellevad Mejeri, der fusionerede med Arla Foods 1. oktober 2002, stopper produktionen den 28. maj.

En måned efter fusionen blev mejeriets produktion af Lurpak smør overflyttet til Holstebro Mejeri, og nu bliver mejeriets osteproduktion overført til henholdsvis Branderup, Nr. Vium og Hjørring. Af de oprindelig 35 medarbejdere på mejeriet har 21 fået job på andre Arla Foods mejerier, først og fremmest Branderup, Høgelund og Bov, mens 14 på lukningsdagen står uden job.

I modsætning til de fleste andre nedlagte mejerier kommer Hellevad ikke til at stå tomt ret længe. Mejeriet er allerede solgt til en lokal erhvervsdrivende, som vil lave 6-7 erhvervslejemål i bygningen. De to første lejere har allerede skrevet under, men den nye ejer ønsker endnu ikke at oplyse, hvad lejemålene skal bruges til. Bygningerne overtages pr. 1. oktober. Salgsprisen oplyses ikke.