Kærgården og Buko sparer på fedtet

Tre ud af Arla Foods’ fire danske produktnyheder i november er fedtreducerede produkter. Først på måneden kom Karoline’s Fromage Blanc og de to nye lette Buko friskoste med henholdsvis naturel/yoghurtsmag samt med krydderier, og sidst på måneden kommer Den Nye Kærgården med 25% mindre fedt. Fedtindholdet i begge Buko produkterne er reduceret med ca. 50%.
I de kommende uger sættes der med en række nye tv-reklamer fokus på Buko Frisk produkterne samt Den Nye Kærgården.
"Forbrugerne efterspørger i stigende grad fedtreducerede produkter med en god og naturlig smag, og nu er turen kommet til to af de store mærkevarer", siger produktchef Susanne Klemp, der både er ansvarlig for Buko produkterne og for Danmarks største mærkevare, Kærgården.
Såvel Buko friskostene som Den Nye Kærgården er blevet grundigt testet i Karolines Køkken. De egner sig til madlavning og kan dermed benyttes i julemånedens retter.
Såvel de nye Buko produkter som Den Nye Kærgården produceres i Holstebro.