Kærgården til Emiraterne

Under navnet Lurpak Soft lancerer Arla Foods nu blandingsproduktet Kærgården i De Forenede Arabiske Emirater.

Emiraterne er det seneste af en række eksportmarkeder, som Kærgården har bevæget sig ud på siden lanceringen på det danske marked i 1990. Langt det største marked er England, hvor Kærgården i 1997 blev lanceret under navnet Lurpak Spreadable. Produktet lanceres i Emiraterne under navnet Lurpak Soft, fordi ordet ”spreadable” her forbindes med smørbar ost.

På trods af de høje gennemsnitstemperaturer i området viser markedsundersøgelser, at der er gode afsætningsmuligheder for et blandingsprodukt, der er klar til brug lige fra køleskabet, fortæller regionsdirektør i Arla Foods Division Oversø Jan Pedersen.

”Langt de fleste husstande er f.eks. indrettet med aircondition”, siger Jan Pedersen.

De første bægre Lurpak Soft har allerede fundet vej til butikshylderne, og i næste uge præsenteres produktet desuden for den samlede hotelbranche i Mellemøsten på en konference i Emiraternes hovedstad Dubai.

Arla Foods eksporterer årligt 4.000 tons smelteost, feta og smør til Emiraterne, og landet er dermed Arla Foods’ næststørste marked i Mellemøsten efter Saudi-Arabien.

Bjarke Munk Kamstrup

Pressekontakt Pressechef +45 2452 6956