Kaffe med mælk, tak

Fødevareminister Ritt Bjerregaard fik serveret en kop cappuccino af verdens bedste kaffebartender danske Martin Hildebrandt, da hun i dag, mandag, gæstede Arla Foods’ stand på Anuga-messen.
“Ministeren spurgte ikke efter en bestemt kaffedrik. Hun ville bare have en kop kaffe - med mælk. Det var vigtigt for hende. Så jeg lavede en kop cappuccino til hende, fortæller Martin Hildebrandt, der i foråret blev kåret som verdens bedste kaffebartender ved dette års VM for “baristaer” – kaffebartendere.

Til daglig er han leder af den kendte kaffebar Café Europa i København, men i disse dage bestyrer han Arla Caféen ved Arla Foods’ stand, hvor messegæsterne kan smage de mange kaffe drikke med højt indhold af mælk, som vinder frem i disse år.

Kort før Fødevareministeren smagte på verdens bedste cappuccino, blev hun vist rundt på Arla Foods stand af koncerndirektør Ole Willeman.

Ministeren fik megen morskab ud af Arla Foods Innovations fremtidsvision om en “fat-burner” – et mejeriprodukt, som man bliver mere slank af, jo mere man spiser af det.

Under sit visit på Arla Foods’ stand blev Fødevareminister Ritt Bjerregaard blandt andet præsenteret for et nyt fedtfattigt og økologisk yoghurtprodukt, som Arla Foods for nylig har sendt på markedet I England.