Kampagne om at være småsulten i The Voice

Division Danmark forsøger i disse uger for første gang at køre en landsdækkende kampagne i radioen. Både den landsdækkende Radio Voice og samtlige lokalradioer i de større byer benyttes i kampagnen, der handler om at være ”skruphamrende småsulten”. Fire mærker, som alle kan spises som mellemmåltid, er valgt ud til kampagnen – MiniMeal, Cheasy’s yoghurt med müsli i låget, Matilde Cafe og mælkedrikkene fra Cultura. Sammen med The Voice laves der events i butikker over hele landet, hvor lytterne inviteres til at møde op i butikken og fortælle om, hvor skruphamrende småsultne de er. De bedste bidrag præmieres med 1.000 kr. I lokalradioerne kører der reklamer for de enkelte produkter.

En helt anden del af kampagnen er, at forbrugerne i foldere, som kan tages i butikken, opfordres til at ringe til et 70-nummer og på 10 sekunder fortælle, hvor skruphamrende småsultne de er. Præmien er 25.000 kr.

Produktchef for mellemmåltider i Division Danmark, Kim Madsen, forklarer, at kampagnen skal være med til at synliggøre, at Arla Foods har en lang række produkter, der er velegnede som mellemmåltider og dermed er et sundt alternativ til slik, kiks og andre typiske mellemmåltider, som danskerne spiser. Dernæst skal kampagnen skaffe udstillingsplads i butikkerne i forbindelse med de planlagte events. Dermed underbygger kampagnen strategiplanen om at forsøge at udvide forbruget af mejeriprodukter til andre tider af døgnet end morgenmaden. Det vil også sige at få fat i de forbrugere, som spiser deres mad i farten.

”Samtidig er tonen i reklamematerialet, hvad man kan kalde ung eller moderne. Vi siger for eksempel, at man skal råbe, skrige, grine eller skråle sin småsult ud”, forklarer Kim Madsen.

The Voice har 676.000 ugentlige lyttere mellem 15 og 40 år, mens det tilsvarende tal for lokalradioerne er 1,3 mio. Kampagnen kører i denne uge og tre uger frem.

ffentliggjort på udstillingen den 20. februar.