Karolines Køkken udgiver jule-kogebog

Det nye opskriftshæfte fra Karolines Køkken hedder kort og godt ”Jul!”, og indeholder både klassiske juleretter samt en række utraditionelle opskrifter.

Karolines Køkken udgiver med jævne mellemrum en tema-kogebog. Denne gang har man valgt temaet jul, fordi det har været et udbredt ønske ved forskellige lejligheder, hvor Karolines Køkken har spurgt forbrugerne.

Indholdet af kogebogen er også blevet til i dialog med forbrugerne. Julens mad og traditioner er blevet diskuteret i fokusgrupper med repræsentanter fra forskellige aldersgrupper. Konklusionen var, at madtraditionen for selve juleaften er stærk og urokkelig i hver enkelt familie, mens man i resten af julemåneden, til julefrokoster og hyggestunder gerne vil have ny inspiration. Derfor indeholder hæftet både opskriften på den traditionelle and og flæskesteg samt helt nye retter. I alt 68 ideer til lækker mad i december.

Jul kan købes via internettet, hos boghandlere og i nogle supermarkeder, hvor den koster 75 kr. i vejledende udsalgspris.

På nogle Arla Foods’ arbejdspladser kan bogen købes til 50 kr. pr. stk. For at opnå medarbejderrabatten kræves det, at arbejdspladsen bestiller mindst 25 eksemplarer af bogen hos Karolines Køkken. Man kan desuden »bladre« i bogen ved at kigge på www.karoline.dk

Bjarke Munk Kamstrup

Pressekontakt Pressechef +45 2452 6956