Landsmejeriudstilling med svensk islæt

Landsmejeriudstillingen i Herning finder i år sted 1. og 2. november. Ud over de danske mejerier er svensk mejeribrug inviteret til at udstille uden for konkurrencen, og det forventes, at samtlige svenske mejeriselskaber stiller op. I den anledning vil der være nogle specielle svenske arrangementer. Blandt andet vil der være en særlig præsentation af de svenske oste, og Karolines Køkken vil servere smagsprøver inspireret af det svenske køkken.

Bedømmelsen af de godt 1000 danske oste-, smør-, konsum- og blandingsprodukter finder sted i løbet af de kommende to uger. Danmarksmestrene i de fire kategorier offentliggøres på udstillingens første dag kl. 10.30.
Ud over de produkter der deltager i bedømmelsen, vil der også blive udstillet produktnyheder og kondensprodukter m.v.
Det forventes, at ca. 4000 gæster med tilknytning til dansk mejeribrug vil besøge udstillingen, samt at mange svenskere vil lægge vejen forbi Herning.