Malket i går - på toppen i dag

I den kommende weekend står Arla Foods’ to helt egne vildmænd og brøler »AAAaaarlaaaa« ud over det ganske Europa fra toppen af Mont Blanc.

Med sig har de to Arla-medarbejdere - afdelingsleder Lars Brødsgaard og business unit manager Michael Broch Hansen - en liter Arla Ekspres letmælk, som er tappet blot et døgn tidligere.

Projektets succes afhænger dog af vejret omkring Mont Blanc. Om alt går vel, tappes mælken på Christiansfeld Mejeri fredag den 4. juli kl. 17. Umiddelbart efter kører mejerichef Jørgen Greve med to Arla-kolleger mod Chamonix i de franske alper med kartonen i køleskab. Han regner med at være fremme lørdag den 5. juli kl. 06:30.

Ved foden af Mont Blanc overtages Arla Ekspres mælken af Lars Brødsgaard og Michael Broch Hansen, der står klar iført klatreudstyr sammen med bjergguiden Asmus Nørreslet. Efter en anstrengende tur gennem is og sne forventer de at nå op på toppen af Centraleuropas højeste bjerg samme dag inden kl. 17:00.

Arla Ekspres er i ekspresfrart på vej til toppen af Europa.

Den vilde idé opstod hos de to klatreivrige Arla-medarbejdere, der straks fik opbakning, da de præsenterede den for kategorichef Karsten Jeppesen.

”Da jeg første gang hørte om idéen, tænkte jeg, at den passede fint ind i markedsføringen af vores friske mælk”, fortæller Karsten Jeppesen.

”Jeg havde netop fået et brev fra en forbruger, der skrev, at han og hans venner havde brugt deres skiferie til at bestige bjerge i Alperne og stå og råbe ”AAAaaarlaaaa” ud over dalene – til stor forundring for de øvrige skiløbere. Så det var jo oplagt at prøve at få mælken ligeså hurtigt på toppen, som vi normalt får den ud i butikkerne.”