Masser af fedtfattige mejeriprodukter

Udviklingen og markedsføringen af fedtfattige produkter er et centralt område for Arla Foods.

Først i denne uge sendte selskabet to helt nye - og lavfedtholdige - produkter på markedet. Dels Karoline’s Fromage Blanc 0,5% - dels Buko Let FriskOst med 50 pct. mindre fedt end det oprindelige produkt.

“Men derudover er der mange andre magre valgmuligheder for forbrugeren”, siger informationsmedarbejder Maja Møller, Arla Foods, der er ansvarlig for forbruger- og ernæringskommunikationen på det danske marked.

“Serien af Cheasy produkter tæller i alt 27 forskellige produkter inden for ost, yoghurt, smøreost, desserter samt hytteost, og totalt set opfylder 20 pct. af hele Arla Foods’ nuværende produktsortiment de officielle anbefalinger for, hvad et magert mejeriprodukt er. Vi følger fødevaredirektoratets officielle anbefalinger om ½ liter mælkeprodukt - fortrinsvis af de magre typer - og 25 gram ost om dagen. I fødevaredirektoratets seneste debatindlæg opfordres vi til at udvikle endnu magrere mælke- og osteprodukter, men holder man sig som forbruger til den generelle anbefaling og drikker skummetmælk, er der stadig plads til en god ostemad ved siden af, før den maksimale grænse for indtaget af mælkefedt er nået,” understreger Maja Møller.

Klik her og se Arla Foods' fedt-spare-guide.