Matilde Café får engelsk sidestykke

Englænderne kan være med på en dansk succes, når Matilde Café nu træder ind på det engelske marked som Café Met - Met for Metropolitan.

”Vi forventer, at Café Met får den samme succes her, som den har haft i Danmark. Sandsynligvis vil produktet også tiltrække nye mælkedrikkere”, spår Amanda Ince, pro-duktchef for smagstilsat mælk i Arla Foods, England.

Mælkedrikken med de to smagsvarianter, Choc’O’Latte og Moch’A’Latte, skal konkurrere på et marked, hvor der sælges smagstilsat mælk for 78,3 millioner pund – blandt andet Arla Foods-produktet Gulp!. Men mens Gulp! er for teenagere, henvender Café Met sig til de 25-35-årige, og hidtil har der ikke været en smagstilsat mælk for en voksen mål-gruppe. Produktionen foregår på Sempers fabrik i Laholm, men 1. juli flyttes både Matil-de Café og Café Met til Cocio Chokolademælk i Esbjerg.