Mellemmåltider kom godt fra start

Den nye serie af MiniMeal mellemmåltidsprodukter til voksne ramte markedet på det helt rigtige tidspunkt. Det fastslår produktchef Henning Carlsen, Arla Foods Division Danmark, godt en måned efter lanceringen.
“Produkterne er blevet godt modtaget af både butikker og forbrugere, og når man ser bort fra, at forskellige salgssystemer har forskelligt udvalg af produkter i sortimentet, sælger alle varianterne faktisk lige godt.”
Forklaringen på succesen ligger ifølge Henning Carlsen i hele produktidéen - lige fra design, emballage og tilgængelige produkter til underholdende tv-reklamer. “Sidst i denne uge følger tv-reklame nummer to, ligesom vi nu går i gang med undersøge, hvor og hvornår danskerne spiser MiniMeal produkterne".
Undersøgelsen skal give et fingerpeg om forbrugsvanerne og dermed inspiration til de kommende produkter i serien. Tal fra AC Nielsen AIM viser, at markedet af køledesserter, som MiniMeal produkterne tilhører, er i vækst. Hver dansker spiste i 1999 0,26 kg køledessert.