MiniMeal i konkurrence med eftermiddagskagen

Kage, is og frugt er i dag danskernes favoritter, når det gælder mellemmåltidet om eftermiddagen. Det skal der nu laves om på, når Arla Foods sender serien MiniMeal på markedet.
Serien består af seks varianter, alle med max. 5% fedt: Fromage frais med henholdsvis ananas og fersken, vanillerisdessert med hhv. hindbær/solbær og jordbær/rabarber samt frugtyoghurt med hhv. appelsin og kiwi, der begge har en top med honningristet crunch og chokolade. Der følger en ske med til hvert bæger.
“I Danmark spiser vi de fleste mejeriprodukter om morgenen, mens man i vore nabolande også spiser mejeriprodukter som deciderede mellemmåltider i løbet af dagen”, forklarer produktchef Henning Carlsen. “Selvom vi nok må regne med, at det bliver et langt, sejt træk at vænne danskerne til mejeriprodukter som mellemmåltider, tror vi imidlertid på, at markedet nu er modent til denne type produkter.”
MiniMeal produkterne, der produceres på henholdsvis Slagelse Mejeri og Brabrand Mejeri, kan købes fra næste uge, hvor bl.a. en stor tv-kampagne vil bakke salget op fra starten. Budskabet i kampagnen bliver: "MiniMeal - klarer sulten mellem måltiderne".