Ministermøde hos Arla Foods på Anuga

Den danske fødevareminister Mariann Fischer Boel og den svenske jordbruksminister Ann-Chirstin Nykvist mødtes på Arla Foods’ stand på fødevaremessen Anuga i Køln.

Kunder fra hele verden besøgte Arla Foods på fødevaremessen Anuga i weekenden, men søndag eftermiddag var der særlige gæster fra virksomhedens to hjemlande, da en delegation fra det danske fødevare-ministerium og en fra det svenske jordbruksdepartement besøgte messen og sluttede af ved Arla Foods’ stand.
Den danske delegation med fødevare-minister Mariann Fischer Boel i spidsen ankom først, og kort efter kom den svenske delegation anført af jordbruksminister Ann-Christin Nykvist. De to ministre udvekslede knus og gensynsglæde, hvorefter de blev vist rundt og budt på ”alt godt fra Arla”.

Den svensk jordbruksminister Ann-Christin Nykvist og den danske fødevarevareminister Mariann Fischer Boel blev vist rundt på Arla Foods stand af viceadministrerende direktør Åke Modig.

Det var viceadm. direktør i Arla Foods Åke Modig og datterselskabsdirektør Henrik Stigkjær, der tog imod og viste ministrene rundt.

”Begge ministre var meget interesserede i eksport og de muligheder et selskab, som Arla Foods har som et grænseover-skridende selskab”, fortalte Åke Modig, der fik talt indgående med de to ministre under besøget.

”Ministrene var optaget af, hvordan man via produktudvikling og en højere forædlingsgrad kan værekonkurrencedygtige på det internationale marked samtidig med, at man skaber arbejdspladser”, sagde Henrik Stigkjær og forklarede, at Arla Foods ved at kombinere svensk teknologi med dansk salgserfaring har skabt en succes.

”En succes”, var også det udtryk projektleder Søren Bang Rasmussen brugte, da han skulle sammenfatte de først to dage af Arla Foods’ deltagelse på fødevaremessen Anuga, der netop er slut. Allerede på førstedagen lørdag var der langt flere besøgende end tidligere, sagde han.