Nedtælling til VM

Fodboldfans verden over er for alvor begyndt at tælle ned til sommerens store sportsbegivenhed, VM-slutrunden i fodbold i Japan og Sydkorea.

Også Arla Foods varmer op til VM, og som hovedsponsor for det danske fodboldlandshold vil Arla Foods naturligvis benytte slutrunden i markedsføringen i Danmark. Også i England og Sverige benyttes VM-slutrunden til at skabe opmærksomhed omkring produkterne.

I
De engelske forbrugere kan nu samle på kendte landsholdsspillere med den nye World Cup Yoghurt, der fremstilles på Brabrand Mejeri.

I England sender Arla Foods i denne uge en speciel VM-yoghurt på markedet i en 4-pak med jordbær og hindbær. På emballagen toner VM-pokalen frem, og med hver yoghurt-pakke følger samlekort med kendte fodboldspillere.
Ikke kun de engelske landsholdsspillere er repræsenteret, men også spillere fra en lang række fodboldnationer, og dermed kan de engelske forbrugere ud over David Beckham også få Henrik ”Henke” Larsson eller Ebbe Sand til samlingen.

"Tredje gang lykkens gang?" bliver der spurgt på mælkekartonerne i Sverige med henvisning til, at Danmark for tredje gang deltager ved en VM-slutrunde i fodbold.

I Sverige har de svenske forbrugere i april måned kunnet læse på Arla Foods’ mælkekartoner om Sveriges deltagelse ved VM gennem tiden. Fra næste uge og frem til VM portrætteres fire VM-deltagere på mælkekartonerne, heriblandt Danmark. Under en tegning af fodboldspillere med Arla Foods’ logo på trøjerne kan svenskerne blandt andet læse om Danmarks deltagelse ved VM i Mexico i 1986 og om landstrænerduoen Morten Olsen og Michael Laudrup.

Landsholdsspillerne Thomas Helveg, Martin Laursen og René Henriksen får sig en smagsprøve på den nye Arla Mini - minimælk på plastflaske - under optagelserne til den kommende reklamefilm for Arla Mini.

I Danmark sætter landstræner Morten Olsen på mandag blus under VM-feberen, når han på et pressemøde i Parken offentliggør Danmarks VM-landsholdstrup. Ugen efter samles landsholdet i VM-træningslejren i Vedbæk, og samtidig gives bolden op for Division Danmarks VM-kampagne. Kampagnen inkluderer omfattende markedsføringsaktiviteter i butikkerne, herunder en konkurrence, hvor man kan vinde rejser ved at gætte ”landsholdets go’e ben”. Desuden skal landsholdet og VM-slutrunden i stor udstrækning bruges til at markedsføre den nye Arla Mini - minimælk i plastflaske – samt yoghurtprodukterne Minimeal og Yoggi Drøm.

Åbningskampen ved VM 2002 spilles fredag 31. maj i Sydkoreas hovedstad Seoul, mens finalen spilles søndag 30. juni i Yokohama i Japan.
Danmark spiller sin første kamp ved VM lørdag 1. juni mod Uruguay. Torsdag 6. juni gælder det Senegal, inden de regerende verdensmestre Frankrig venter tirsdag 11. juni.