Ny chokolademælk til de unge

Arla Foods' nye produkt Matilde Kakaomælk kom i mandags ud på butikshylderne. Den nye mælkedrik retter sig mod teenagere, hvilket tydeligt afspejler sig i den prismeformede emballage og i markedsføringen.

”I reklamekampagnen har vi udelukkende brugt forskellige teenageblade og internettet. Det drejer sig om frække plakater og et spil på nettet. Desuden er emballagen udformet, så den appellerer til de unge. En anden vigtig faktor for målgruppen er, at prisen er lavere end på for eksempel Matilde Café”, siger produktchef Karsten Jeppesen.

Matilde Café, som henvender sig til en lidt ældre målgruppe, lanceredes ved årsskiftet og er blevet en succes. Allerede efter et halvt år sælger den bedre i Danmark end i Sverige, hvor drikken har eksisteret i mange år under navnet Pucko. Efter den positive modtagelse af Matilde Café har Arla Foods på kun 3-4 måneder udviklet Matilde Kakaomælk til det danske marked.

Samme dag som Matilde Kakaomælk kom ud i butikkerne, var der premiere på det nye spil på internettet. Spillet kan findes på www.matilde.dk.

Matilde Kakaomælk fremstilles på Esbjerg Mejeri.