Nye skiver på vej til Tyskland

Arla Foods er netop nu i gang med at lancere et nyt sortiment af skiveost på det tyske marked. Mens salget af gul ost i Tyskland både fra supermarkedernes delikatesseafdelinger og som pakkeost fra selvbetjeningsdiskene er faldende, så er salget af skiveost i pakker steget kraftigt de seneste år.

I øvrigt er skiveost generelt ved at blive et af de store områder i Europa, og den nye serie under Arla mærket er derfor forberedt til at kunne lanceres i andre lande; således er teksten på nogle af varianterne f.eks. på både tysk, hollandsk og spansk.

Serien består foreløbig af fem varianter: Esrom, havarti og tre Dofino varianter, dvs. en flødehavarti med henholdsvis dild, purløg og tomat/basilikum/hvidløg. Esrom og havarti varianterne blev sendt på markedet i uge 1, og de tre Dofino varianter sendes ud i uge 5. Alle fem varianter produceres på Nr. Vium Mejeri.

”Foreløbig har vi fået positive tilbagemeldinger fra detailhandlen, især fordi vi fortæller om ostens historie, og fordi der er genluk på pakkerne”, fortæller produktchef Rolf Winkeler, Arla Foods Deutschland. Han regner med, at der i løbet af året vil komme flere varianter i serien.