Nyt piskbart flødeprodukt med mindre fedt

På mandag er der noget at se frem til for flødeelskere, som samtidig gerne vil spare lidt på fedtet. Arla Foods har lavet et nyt flødeprodukt, som indeholder 29 pct. mindre fedt end almindelig piskefløde, men som kan piskes alligevel. Den nye fløde hedder Piskbart Flødeprodukt og består af minimum 68 pct. almindelig piskefløde. Resten er kærnemælk og mælkesukker. Det nye produkt vil tage lidt længere tid at piske end traditionel piskefløde, og der vil gå lidt kortere tid, før flødeskummet begynder at afgive væske. Men det opvejes af den lette smag, som flødeskummet har, viser en forbrugertest. 80 pct. af de adspurgte i testen var interesseret i at købe den.

Det nye produkt sælges fra på mandag i en ny flaske med genluk-låg i to forskellige størrelser: 330 ml og 450 ml. Arla Foods har arrangeret en lille konkurrence, hvor vinderen får leveret en stor lagkage med flødeskum til sin fødselsdagsfest. Den eneste betingelse for at være med i konkurrencen er, at man fylder rundt den 6. august i år. For at deltage skal man inden fredag sende en kopi af noget, der beviser, man har fødselsdag den dag, samt navn og adresse til Karoline's Køkken.

Bjarke Munk Kamstrup

Pressekontakt Pressechef +45 2452 6956