Rynkeby Foods og JO Bolaget indgår samarbejde

Rynkeby Foods A/S har indgået en aftale med det svenske selskab JO Bolaget, så blandt andet udviklings-, indkøbs- og markedsføringsaktiviteter på juice-området fra 1. februar samles i en fælles enhed. Selskaberne fortsætter under hvert sit navn, men med fælles ledelse.

Nuværende adm. direktør i Rynkeby Jørgen Dirksen bliver adm. direktør i begge selskaber, mens nuværende direktør i JO Bolaget Leif Armstrong bliver vice-adm. direktør i JO Bolaget. Leif Armstrong indgår samtidig i ledergruppen i Rynkeby Foods A/S med ansvar for fælles indkøbs-, produkt- og varemærkeforhold.

De to selskaber bliver samlet set Nordens største juiceproducent med en markedsandel på omkring 60 pct. i Danmark og Sverige.

Visionen er fortsat ekspansion og styrkelse af selskabernes positioner i Danmark og Sverige samt på sigt at bruge erfaringerne fra det danske og svenske marked til ekspansion i hele Norden.

”Vi oplever en stærkt stigende interesse for sunde, frugtbaserede drikkevarer, og forbrugerne efterspørger nye smagsretninger og emballager. Med samarbejdet får vi helt nye muligheder for produktudvikling og investeringer i ny teknologi. Vi kan dermed være på forkant med forbrugernes ønsker og imødekomme efterspørgslen på hele det nordiske marked”, siger adm. direktør Jørgen Dirksen.

Den nuværende organisation inden for produktion, distribution, salg og markedsføring i Sverige og Danmark fortsætter som hidtil.

Rynkeby Foods er 100 pct. ejet af Arla Foods. JO Bolaget er 50 pct. ejet af Arla Foods, mens Skånemejerier ejer de øvrige 50 pct. Rynkeby Foods omsætter årligt for omkring 800 mio. kr., og JO Bolaget omsætter omtrent for et tilsvarende beløb.