Smukke Mini-piger på smuk festival

Mange ville smage på smagsprøverne, der blev serveret af Kakao og Vanille.

Der var trængsel ved Sølund-indgangen til Danmarks Smukkeste Festival i Skanderborg, da Arla Mini pigerne Kakao og Vanille søndag eftermiddag uddelte smagsprøver i Komorgen Cafeen. I de to timer, pigerne var der, blev der ud over postkort og plakater med autografer uddelt godt 250 l smagsprøver.

Der var nogle ungersvende på vej fra campingområdet ved Sølund ind til fjerde dag med med musik, sol og øl på festivalpladsen ved middagstid, der lige pludselig var meget interesseret i nye mejeriprodukter, da de fik øje på Arla Mini pigerne uden for Komorgen Cafeen.

”Der har været mange sjove kommentarer undervejs og mange ’a-ha-oplevelser’, hvor de unge har opdaget, at de faktisk godt kan lide produkterne”, fortæller tradechef Dorte Toftegaard, Division Danmark Foodservice, der har koordineret Arla Foods’ deltagelse i cafeen.

Tradechef Dorte Toftegaard, Division Danmark.

Komorgen Cafeen var først og fremmest en morgenmadscafe med en morgenkomplet med produkter fra Arla Foods og Paaskebrød – og hovedpinepiller, men der var også det sortiment af drikkeprodukter og MiniMeal, som bruges i kantiner på fx handelsskoler, og de blev serveret både ”rene” og i forskellige drinks. Drinksene var udvalgt af Skanderborg Festivalen, der stod for driften af cafeen, og som også får overskuddet. Festivalen stillede også med halvdelen af personalet, mens den anden halvdel var frivillige fra Arla Foods.

”Vores formål med at være her har været at lære de unge at spise en ordentlig morgenmad og at reklamere for Arla”, siger Dorte Toftegaard, ”men samtidig benyttede vi også lejligheden til at teste to helt nye automatprodukter – Vanilla Shake og Ice Cappuccino – som vi forventer bliver sommerens hit næste år”.

Komorgen Cafeens omsætning er ikke opgjort endnu, men med ofte op mod 200 ekspeditioner i timen har salget langt oversteget forventningerne. Og det har betydet, at festivalens lokale leverandører har måttet fremtrylle ekstra forsyninger.

”På et tidspunkt havde vi faktisk ryddet alle forretninger i Skanderborg for Drikke Cultura, men det gik”, fortæller Dorte Toftegaard.

Det eneste produkt, Komorgen Cafeen måtte melde udsolgt på, var Vanilla Shake og Ice Cappuccino, selv om der blev sendt en stafet til hovedkontoret i Viby hvor der stod Vanilla Shake og Ice Cappuccino i et køkken, og selv om Dorte Toftegaard fandt frem til en salgskonsulent, der kørte rundt med en portion i bilen.

Bjarke Munk Kamstrup

Pressekontakt Pressechef +45 2452 6956