Snestorm gav forsinkelser for distributionen

Mandagens snestorm betød også forsinkelser for Arla Foods’ distributionsbiler, fortæller kundeservicechef Erling Madsen fra Division Danmark, der løbende får meldinger om forsinkelser fra Arla Foods’ terminaler.

Distributionsbilerne fra terminalen i Tyrstryp i Sønderjylland har været op mod tre timer forsinket, mens bilerne fra terminalerne i Ishøj, Slagelse, Hobro og Århus kun var mellem en og halvanden time forsinket.

Det isslag, som meteorologerne melder om sidst på eftermiddagen, kommer formodentlig ikke til at volde problemer for Arla Foods’ distributionsbiler, for til den tid er de færdige med deres ruter for i dag. Men hvis der fortsat er isslag i de tidlige morgentimer i morgen, når Arla Foods’ ca. 300 distributionsbiler begynder at køre mælk og andre mejeriprodukter fra terminalerne ud til butikker over hele landet, kan det dog fortsat give problemer, vurderer Erling Madsen.