Startskud til fodboldskoler i næste uge

På tirsdag vil landets posthuse igen være fyldt af forældre, der er sendt af sted på vegne af deres fodboldglade børn. Den dag starter tilmeldingen nemlig til dette års udgave af DBUs landsdækkende fodboldskole, som Arla Foods støtter via landsholdssponsoratet.

Fodboldskolen, der arrangeres af DBU i samarbejde med lokale fodboldklubber, er for børn og unge mellem 8 og 16 år og består af en uges fodboldtræning i sommerferien.

Fodboldskolerne finder sted i skolernes sommerferie i uge 26 til 31. På grund af særligt stor efterspørgsel på fodboldskolerne i uge 26 har DBU valgt at starte billetsalget til den uge en dag tidligere. Billetsalget til uge 26 starter således på tirsdag 13. marts kl. 10, mens salget til fodboldskolerne i de øvrige uger starter onsdag 14. marts kl. 10.

Tilmelding kan udelukkende ske via BilletNets system, dels på landets posthuse, dels via internettet og dels via telefon 70 15 65 65.

Det koster 400 kr. at deltage i fodboldskolen, og ud over en uges intensiv træning modtager hver deltager en fodbold, en t-shirt, gruppefoto, diplom samt en overraskelse fra Arla Foods.

Arla Foods varmer sammen med de øvrige sponsorer bag fodboldskolen Polaroid, Snickers og Ekstra Bladet op til fodboldskolen med en quiz-konkurrence på internettet. På adresse www.fodboldskolequiz.dk kan man blandt andet vinde en tur til landskamp i Parken.

Også i år arrangeres en Mikrofodboldskole for de lidt mindre børn, i år for årgang 1994-95. Her starter tilmeldingen dog først torsdag 3. maj.

Sidste sommer deltog over 26.000 børn og unge i fodboldskolen, og bliver deltagerantallet lige så højt i år, runder fodboldskolen 200.000 deltagere, siden den første fodboldskole blev afviklet for ni år siden.