Svensk succesyoghurt indtager Danmark

Når Arla Foods i næste uge lancerer Yoggi - en ny serie af milde og cremede yoghurtprodukter i praktiske plastflasker - er det et meget konkret resultat af den svensk/danske fusion i april. Mærket forventes i løbet af de kommende år at blive det næststørste yoghurtmærke efter Kløver. Det stammer fra Arla Foods i Sverige, hvor mærket er det altdominerende yoghurtmærke.
“Yoggi skal henvende sig til den yngre del af befolkningen. Den har en mild og god smag, en cremet konsistens, lavt fedtindhold og sidst, men ikke mindst en meget praktisk emballage med skruelåg”, siger kategorichef Susie Møller Jakobsen, Arla Foods Division Danmark. Forbrugerundersøgelser viser, at det altovervejende irritationsmoment for yoghurtspisere er den traditionelle karton.
Yoggi lanceres i Danmark i fire smagsvarianter, hvoraf kokos er helt ny på det danske marked. Yoggi fås naturel, samt med jordbær og appelsin og produceres på Brabrand Mejeri.
Yoggi produkterne til det svenske marked produceres på mejerierne i Göteborg og Norrköping, men vil også blive produceret på Arla Foods’ nye, store Östgöta Mejeri, når dette står klar i efteråret 2002.