Tysklands landbrugsminister besøgte Arla Foods' på Anuga-messen

Økologien var i centrum, da Tysklands landbrugsminister Renate Künast lørdag under stor pressebevågenhed lagde vejen forbi Arla Foods’ stand på verdens største fødevareudstilling Anuga i Kølns messehaller.

Ud af de godt 6.000 stande på messen besøgte ministeren på sin rundtur 18 fra 18 forskellige lande, og fra Danmark faldt valget på Arla Foods. Renate Künast viste under rundvisningen på Arla Foods’ stand størst interesse for økologien, som var det ene af fire hovedtemaer, som virksomheden havde valgt at præsentere på Anuga-messen.

”Ministeren var overrasket over, at Arla Foods’ produktion af økologisk mælk overgår den samlede tyske produktion af økologisk mælk. Desuden var hun imponeret over størrelsen af Arla Foods’ økologiske sortiment”, fortæller divisionsdirektør i Division Europa Torben Olsen, der viste ministeren rundt på standen.

Landbrugsminister Renate Künast erstattede på rundturen den tyske forbundskansler Gerhard Schröder, der på grund af vigtige aftaler var blevet forhindret i som planlagt at besøge en række udvalgte stande, heriblandt Arla Foods.

Arla Foods fik på Anuga-messen, der sluttede onsdag, desuden besøg af fødevareminister Ritt Bjerregaard, samt Folketingets Fødevareudvalg og Landbrugsraadets præsident Peter Gæmelke.

Interessen fra pressen var stor, da den tyske landbrugsminister Renate Künast besøgte Arla Foods’ stand på Anuga-messen.

Renate Künast hilser på divisionsdirektør i Arla Foods Torben Olsen, der viste den tyske landbrugsminister rundt på Arla Foods’ stand.