Vilde hulemænd stjæler lastbil

Arla's to hulemænd kører helt vildt frisk, da de stjæler en Arla Ekspres lastbil i en ny reklamefilm, som bliver sendt i reklameblokkene fra 31. juli.

Filmen reklamerer ikke bare for Arla Ekspres mælk, men også for Arlas nye landbrugs- og mejeriområde i Miniland i Legoland. Men der er heldigvis langt fra hulemændenes køreteknik – eller mangel på samme – og virkelighedens Arla-chauffører.

”Vi lægger stor vægt på, at vores chauffører kører sikkert og betænksomt. Selvfølgelig mest af hensyn til trafiksikkerheden, men også fordi Arla-lastbilerne er meget synlige i trafikken og dermed en væsentlig del af Arlas ansigt udadtil”, siger Steen Hedegaard Madsen, der er logistikchef i Arla Foods.
På Hobro Friskvareterminal er 150 chauffører i gang med et 24 måneder langt projekt, der primært skal gøre transporten af mælk mere økonomisk og mere miljøvenlig.

”Men projektet får også chaufførerne til at køre mere sikkert. Eksempelvis er et af målene at øge afstanden til den forankørende bil, så chaufføren ikke er nødt til at bremse og accelerere så ofte. Samtidig ønsker vi at bringe maxhastigheden ned”, siger kørselschef Kaj Nielsen fra Hobro Friskvareterminal.

Sidste vilde reklame
Reklamefilmen er den sidste i serien med hulemændene, der nu har medvirket i mere end 15 reklamefilm for Arla Ekspres gennem de seneste to år.