ASICS løfter sløret for sin farverige Tokyo-inspirerede krydskategori

ASICS' Tokyo-inspirerede kollektion af førsteklasses sportstøj og -beklædning, som hylder mærket og dets japanske oprindelse, er designet til at opfylde kravene for verdens bedste atleter på deres færd til Tokyo.

Kollektionens overordnede design er inspireret af japansk kultur, arv og godt håndværk. Det skinner igennem kollektionen ved brug af åndbare paneler og tonede skygger med origami-karakter, som symboliserer detaljerigdommen og disciplinen, der er indbegrebet af godt japansk håndværk.

Kollektion er delt op i to enestående retninger – Retro Tokyo og Modern Tokyo. Retro Tokyo-serien kommer på markedet først, mens Modern Tokyo-serien lander i april.

Retro Tokyo-serien hylder ASICS' oprindelse, mens Modern Tokyo-serien fokuserer på ASICS' innovation og teknologi inden for sportsbeklædning og -sko.

Farvepaletten i Retro Tokyo-serien består af røde, blå og hvide farver, som markerer ASICS' historie og traditionelle farver. Retro-følelsen styrkes med de anvendte materialer, som giver et uovertruffen old school-look og en lækker fornemmelse, samt en særlig læderlap med navnet Tokyo.

"Alle ved, at ASICS er et førsteklasses mærke set med teknologiske øjne. Denne kollektion hylder ikke kun ASICS' historie fra det perspektiv, men er også et eksempel på smukt retro- og vintage-design – på den måde spiller jeg ikke kun godt på banen, jeg ser også godt ud", sagde ASICS-ambassadør, Gaël Monfils, som optræder i kollektionens reklamekampagne.

Kollektionen af sportsbeklædning og -sko omfatter flere forskellige kategorier, herunder løb, tennis, volleyball og sporty mode generelt.

De vigtigste sko- og beklædnings-styles i Retro Tokyo-serien er:

 GEL-NIMBUS 22

 GEL-RESOLUTION 8

 GEL- SKY ELITE FF MT

 GEL-QUANTUM INFINITY JIN

 GEL-KAYANO 5

 Tokyo Warm-up Top

 Tokyo Warm-up Jogger

 Tokyo SS Top

Den Tokyo-inspirerede farvepalet for Retro-serien fås på www.asics.com og i udvalgte ASICS-detailkæder i hele verden. Modern Tokyo-serien kan købes fra april.

Anima Sana In Corpore Sano betyder “En sund sjæl i et sundt legeme” og er et gammelt latinsk ordsprog, som akronymet ASICS udspringer af, og det fundament, som brandet stadig hviler på. Virksomheden blev grundlagt af Kihachiro Onitsuka for mere end 60 år siden og er i dag en af de førende designere og producenter af løbesko og andet fodtøj, beklædning og tilbehør til sportsudøvere. Du kan læse mere på www.asics.com

Pressekontakt Communications Executive