Pressemeddelelse -

ASICS SAMARBEJDER MED PYRATES OM LANCERINGEN AF CAPSULE-KOLLEKTIONEN TIL DEN INTERNATIONALE KVINDEDAG

For at markere den internationale kvindedag har ASICS indgået et samarbejde med PYRATES Smart Fabrics – et brand, der udvikler tekstiler og streetwear – om at lancere en økologisk bæredygtig yoga-kollektion i 7 dele – lavet af kvinder til kvinder.

Siden begyndelsen i 2014 har PYRATES lagt hjerte og sjæl i at udvikle løsninger, der beskytter kroppen og miljøet ved at skabe bæredygtigt og hudvenligt sportstøj, som er designet og lavet af den spanske iværksætter, Regina Polanco, ved hjælp af brandets egne strikvævede PYRATEX®-materialer.

ASICS' vision om en verden, hvor alle kan opnå en sund sjæl i et sundt legeme i en sund verden, indgår i samarbejdet med PYRATES, og det vil give fitnessentusiaster muligheden for at reducere deres CO2-fodaftryk, mens de samtidig fylder garderoben med en luksuriøs stil og komfortabel fitnessbeklædning.

ASICS er stolte over at præsentere den miljøvenlige yogakollektion i syv dele, som udnytter naturlige fibre, der er designet til optimal bevægelsesfrihed og komfort.

Kollektionen gør brug af naturlige biologisk nedbrydelige farvestoffer fra planter og mineraler med farver fra indisk kraprod, stilkege fra Middelhavsområdet og granatæble. Farvningsprocessen er ikke-giftig og bruger en reduceret vandmængde. Farverne renses, tørres og kommer altid fra ikke-truede og genopbyggelige ingredienser, som sikrer, at brandet bevarer sit etiske fokus for hvert skridt i processen.

Indpakningen til denne kollektion er også fremstillet af naturlige og genanvendelige stoffer, som hjælper med at mindske den uønskede bivirkning på planeten og opfordrer til genbrug af stofposen.

Vicedirektør for Running & Apparel og ASICS EMEA, Linda van Aken, siger, "Vi er meget stolte over samarbejdet med Regina og PYRATES om en bæredygtig og miljøvenlig capsule-sportskollektion. Siden vi arbejdede sammen første gang, har vi været meget imponerede over hendes tilgang til innovation og understøttelse af kvinder inden for fitness."

Efter at have støttet PYRATES via ASICS TENKAN-TEN-initiativet, som er et globalt accelerationsprogram for nystartede virksomheder inden for sport og velvære, var det naturligt for ASICS at indgå et samarbejde med PYRATES på grund af deres innovative tilgang til stoffer og engagement i at støtte kvinder ved at fremstille etisk produceret, bæredygtig fitnessbeklædning.

I forbindelse med samarbejdet med ASICS nævner stifter og CEO hos PYRATES, Regina Polanco, "Vi fryder os over det tætte samarbejde med ASICS. Et samarbejde, der har fokus på kvinder på den internationale kvindedag. Vores fælles vision og værdier har spillet en væsentlig rolle i hele processen. Selve kollektionen er designet i naturlig harmoni, så vi sikrer, at kvinder har fitnessbeklædning, der ikke kun er inkluderende, men som også har øje for krop, sind og miljøet."

Kollektionen vil omfatte en række fitness-musthaves, såsom leggings, bukser med vidde, sports-bh'er og sweatshirts.

Kollektionen er tilgængelig fra den 8. marts i anledning af fejringen af den internationale kvindedag.

OM PYRATES

Stiftet i 2014 af den spanske iværksætter og talentfulde Regina Polanco. Regina og hendes team, der udelukkende består af kvinder, arbejder på at skabe et sortiment af bæredygtige tekstiler, der er inspireret af millenniumgenerationens forkærlighed for at rejse, komfort og velvære.

Du kan finde flere oplysninger om PYRATES på https://www.pyratessmartfabrics.com/

OM ASICS TENKAN-TEN

ASICS TENKAN-TEN vækstkatalysatorprogram for sport og velvære er et globalt accelerationsprogram, der hjælper nystartede virksomheder med at optimere deres forretning.

Du kan finde flere oplysninger om programmet på www.tenkan-ten.com.

Anima Sana In Corpore Sano betyder “En sund sjæl i et sundt legeme” og er et gammelt latinsk ordsprog, som akronymet ASICS udspringer af, og det fundament, som brandet stadig hviler på. Virksomheden blev grundlagt af Kihachiro Onitsuka for mere end 60 år siden og er i dag en af de førende designere og producenter af løbesko og andet fodtøj, beklædning og tilbehør til sportsudøvere. Du kan læse mere på www.asics.com

Pressekontakt Communications Executive