Pressemeddelelse -

ASICS' VÆKSTKATALYSATORPROGRAM TENKAN-TEN SKAL DRIVE INNOVATION INDEN FOR SPORT OG VELVÆRE

ASICS åbner i dag igen for ansøgninger til TENKAN-TEN, der er et unikt, globalt vækstkatalysatorprogram, som støtter startup-virksomheder inden for sport og velvære i at nå deres fulde potentiale. Programmet modtager ansøgninger fra startup-virksomheder på vækststadiet, som deler ASICS’ målsætning om at skabe dynamik i verden gennem innovation – på linje med virksomhedens grundlæggende filosofi: Anima Sana In Corpore Sano – A Sound Mind in a Sound Body.

TENKAN-TEN (japansk for kritisk punkt) vil give udvalgte startup-virksomheder uovertruffen adgang til ledere fra ASICS og branchementorer samt støtte fra den internationalt anerkendte IESE Business School. Programmet knytter den enkelte virksomhed sammen med et globalt netværk af detaildistributører, ventureinvestorer og brancheeksperter og tilbyder ledelsesudvikling kombineret med et Sound Mind, Sound Body-program, der støtter deres fysiske og mentale sundhed.

I 2018 blev fem startup-virksomheder fra hele verden udvalgt til at være en del af det første TENKAN-TEN-program. De fem startup-virksomheder omfatter alt fra intelligente tekstiler til kunstig intelligent og motion capturing-apps og har alle accelereret deres vækst i løbet af programmet.

Alistair Cameron, der er Executive Officer i ASICS Corporation, siger, "Vi er stolte over at åbne for ansøgninger igen til TENKAN-TEN og støtte stifterne af innovative startup-virksomheder i at føre deres virksomheder videre til næste niveau."

2019 TENKAN-TEN-PROGRAMMET
TENKAN-TEN støtter udvalgte startup-virksomheder med 30.000 EUR og adgang til ASICS-ledere og profilerede mentorer som Sébastien Lefebvre, tidligere vækstdirektør hos Twitter, i en intensiv 4-måneders periode.

Som et led i programmet bliver hver enkelt stifter af startup-virksomhederne tilbudt ledelsesudvikling med fokus på mental og fysisk sundhed samt virksomhedskultur. Hver enkelt stifter modtager en personligt tilpasset Sound Mind, Sound Body-plan, inklusive coaching, psykolog og træningssessioner med personlig træner samt en kostplan og adgang til ASICS’ trænings- og sportsfaciliteter.

Programmet starter i september 2019 og gennemføres i ASICS Innovation Hub i Barcelona og det nyåbnede EMEA-hovedsæde i Amsterdam.

PARTNERSKAB MED IESE BUSINESS SCHOOL
Et nyt partnerskab mellem ASICS og IESE Business School vil give stifterne adgang til flere kompetente ressourcer i arbejdet med udfordringer fra det virkelige liv og live business cases som en del af accelerationsprocessen. IESE MBA-studerende får praktisk erfaring ved at arbejde sammen med stifterne og mulighed for at omsætte deres viden til praksis.

Yderligere information om programmet: https://tenkan-ten.com//. Ansøgninger til dette års program modtages frem til 9. juni 2019. Virksomheder kan ansøge på https://tenkan-ten.com/application/

Mediekontakt via ASICS' pressekontor: tenkanten@pitch.co.uk

Anima Sana In Corpore Sano betyder “En sund sjæl i et sundt legeme” og er et gammelt latinsk ordsprog, som akronymet ASICS udspringer af, og det fundament, som brandet stadig hviler på. Virksomheden blev grundlagt af Kihachiro Onitsuka for mere end 60 år siden og er i dag en af de førende designere og producenter af løbesko og andet fodtøj, beklædning og tilbehør til sportsudøvere. Du kan læse mere på www.asics.com

Pressekontakt Communications Executive