Udnævnt til direktør for fuel i Statoil A/S

Reno Øhlenschlæger, 39 år, er udnævnt til direktør for Transportation Fuel i Statoil og indtræder i den danske ledergruppe. Transportation Fuel har ansvaret for sourcing, terminaldrift, distribution og fuel category management.

I 2005 kom han, efter syv år i COOP Danmark, til Statoil, hvor han har arbejdet med retail convenience på dansk og europæisk plan og senest haft ansvaret for Marketing og Fuel Category Management i Danmark. Reno Øhlenschlæger er cand.merc. i international marketing og strategi fra Syddansk Universitet.

For yderligere information kontakt venligst:
PR & Kommunikationsdirektør Per Brinch, tlf. 33 42 42 27

Statoil leverer omkring en femtedel af Danmarks samlede olieforbrug og driver mere end 300 benzinstationer i Danmark, heraf ca. en femtedel automatanlæg under varemærket 1-2-3.
På selskabets raffinaderi i Kalundborg raffineres olieprodukter, som enten eksporteres eller sælges i Danmark til brug som fx brændstof til biler eller opvarmning af private hjem og erhvervsejendomme.

• direktør
  • ledelse