Følg CISUs medlemsorganisationer på Instagram

Følg CISUs medlemsorganisationer på Instagram

CISU lavede sit første opslag på Instagram for et år siden i august 2016. Det skete i anledningen af, at organisationen Verdens Bedste Nyheder blev lanceret. Nu er det blevet til mere end 150 opslag, flere hundrede følgere og langt over 2000 likes på de første opslag.

Flere følgere på Instagram og større aktivitet

I dag har mere end 360 personer valgt at følge CISU på Instagram, som har været aktiv på appen i et år nu. I den tid har CISU delt mere end 150 opslag fra rundt omkring i verden. Der er blandt andet blevet fortalt personlige historier fra vores medlemmers samarbejdspartnere og fra medlemmers frivillige, når de har pakket rygsækken og rejst ud i verden.

Medlemmerne tager kontrollen: 20 take-overs på et år

Hvis ikke man har hørt om take-overs, så kommer man til det. Det er nemlig utroligt populært for organisationer, partier og virksomheder at lade nogen overtage deres Instagramkonto i nogle dage eller timer, hvor de bestemmer, hvad der skal deles. Instagram giver mulighed for at tiltrække nye medlemmer eller frivillige til en organisation. Da den primære gruppe af danske Instagrambrugere er mellem 18-44 år, er det et oplagt sted at hverve nye medlemmer til sin organisation.

CISU lader regelmæssigt sine medlemmer overtage Instagramkontoen i de såkaldte take-overs. Her får medlemsorganisationen fuld kontrol over Instagramkontoen i nogle dage, hvor de deler billeder fra et af deres projekter. -Det giver muligheden for at komme bredere ud med sine budskaber og forøge interessen for sit arbejde, siger kommunikationskonsulent, Kim Jensen.

-Vi vil gerne give plads til at medlemmerne kan komme til orde, så de kan dele de gode historier, tilføjer han.

Indtil videre har CISUs Instagram været overtaget af vores medlemmer 20 gange. Vi har kunnet se med, når medlemsorganisationerne har rejst ud i verden og berettet om udviklingsarbejdet.

Følg CISU på Instagram og se verden

CISU bliver ved at lade vores medlemmer kommer til orde, og det er der god grund til at følge. Det er nemlig muligheden for at få et indblik i udviklingsarbejde fra hele verden. Indtil videre har vi været med vores medlemsorganisationer i Bruxelles, Uganda, Sierra Leone, Vestsahara, Vietnam, Palæstina, Bangladesh, Mozambique og Kenya. Det er blandt andre RETRO, ADDAS, Nødhjælpens Ungdom, PLAN Danmark, Operation Dagsværk mm. Gå ind på Instagram og find cisudk.

Vil man vide mere om Instagram og om at overtage kontoen i en periode, kan man skrive til Line Søgaard på les@cisu.dk